A minőségi kiszolgálás érdekében sütiket (cookie) használunk. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. Adatvédelmi irányelveinket ide kattintva olvashatod.
Ön itt jár: > >

Megmutatjuk, hogyan HÍZOL el a mobilod segítségével!

Osvalt Dénes
2019. 06. 03. 16:56:42

Megmutatjuk, hogyan HÍZOL el a mobilod segítségével! Akkor most lőttek a fogyókúrának?

Elméletileg az okostelefon egyike a az edzés legnagyobb barátja, ami a támogató technológiát érinti, mivel hordozhatók és séta, futás vagy edzés közben is lehet hasznosan használni.
...Elméletileg. 

A gyakorlatban az okos telefonok legalább részben felelősek az elhízás mind széleskörűbbé válásáért. 

Tanulmányok (link: https://ijbnpa.biomedcentral.com/articles/10.1186/1479-5868-10-79) azt támasztják alá, hogy a telefonhasználat áll a legtávolabb a légzést megerőltető mozgásoktól, azaz minél többet használod a telefonodat, annál kevesebb a valószínűsége annak, hogy jó alakod legyen.
Szembesülnünk kell azzal, hogy a mobilod nem az edzőpartnered.

 

Következzék ennek igazolására néhány mobilhasználati szokás, amely garantáltan elindít az elhízás lejtőjén.


Elterel

Felejtsd el az öntudatlan sétákat, mert az öntudatlan evés az igazi probléma. Kutatók szerint éppen a technológiába belefeledkező emberek többet esznek (bár csak a tévézést vizsgálták, de az okostelefonozás sem lehet ettől távol). Tényleg, mikor is ettél utoljára úgy, hogy nem böngésztél valamit a telefonodon?

Instant kaja 

A kéznél lévő mobilnak köszönhetően egy csomó applikációval a hét minden napján, a nap minden órájában találhatsz magadnak megrendelhető ételt.

Még ha olyan típus vagy, aki inkább sétál, mint rendel, a telefonod akkor a legközelebbi falodát találja meg a legközelebbi úton, így esélyed sincs egy kis egészséges, eltévedős sétára.

Többé nem kell látogatóba menni

Nincsen többé okod arra, hogy személyesen kimozdulj a barátaiddal egy kis – nyilvánvalóan – megerőltető szabadidő programra.
Tulajdonképpen a kanapén ülve böngészni a haverok oldalait, chatelni velük … és hát alapvetően ugyanolyan interaktív, mintha dumálnátok valahol odakint.

Kimozdulatlanság 

Ahogyan azt a Pokémon Go jelenség is bebizonyította, az okostelefonozók erőteljes lábfájással küszködtek a gyűjtögető túrák után. Egyszerűen elszoktak a sétától.

Alvás zűr 

A mobil képernyők kék fénye bizonyítottan zavarja az alvást, aki pedig kialvatlan, az kevésbé tudatosan étkezik. A kialvatlanság az étvágy melegágya, mint ahogyan azt az alvástudósok állítják (link: https://eu.usatoday.com#slstory/news/nation/2014/07/20#slsleep-loss-weight-gain/7507503/).

A lépésszámlálás még nem sport

Jónéhány jópofa fitnesz applikáció áraszt el napi adatokkal és ez a dömping abba a hitbe ringat, hogy sportoltál – pedig nem. A napi mozgás igen távol áll az edzéstől, és a „ma is tettem valamit” elégedettség gyakran jár jutalomfalatokkal.

Távmunka 

Elméletben az okostelefonod lehetővé teszi, hogy bárhonnan dolgozz.
Dolgozhatsz és hegyet mászhatsz, dolgozhatsz és túrázhatsz az erdőben. Vagy dolgozhatsz és készülhetsz a maratonra.

Ám valójában dolgozunk és fekszünk az ágyban vagy hamburgert falunk.

Edzéselhárítás

Lássunk hát neki az edzésnek. Keressünk egy jó edzés videót.
Persze először kapcsolódjunk az edzőterem wifijéhez … meg is van. Óh, nicsak Spotify! Micsoda, új része van a Mesterszakácsnak?

Negyedóra múlva arra eszmélsz, hogy kellemesen üldögélsz egy edzőtermi biciklin és egy érdekes főzőműsorba feledkezel – edzés helyett.

 

Szóval a mobiltelefon tényleg hasznos eszköz lehet az egészséged megőrzésében, de legtöbbször erős akarattal kell párosítani.
Ebben segítenek motivációs mobiltokjaink, amelyek közül ITT válogathatsz.

 

 

Forrás: https://www.greenbot.com/