----> HŰSÉGPROGRAM <----
Regisztrálj most és azonnali 500 + Hírlevél: 1000 pontot írunk jóvá a fiókodban! 

Blog

Miért menő a Supreme?

Osvalt Dénes
2022.06.11 12:57
Miért menő a Supreme?

Óriási őrület volt, amikor a Louis Vuitton a Supreme-mel együttműködve dobott piacra cuccokat. Hosszú sorok, szétkapkodott ruhák, de miért is?

Az ember csak néz; oké, jó a fazon és a design, de semmi sem indokolja első látásra ezt a nemzetközi hypolást.

Ráadásul a Louis Vuitton üzlet előtt tolongók sem valami elvakult rajongók vagy hipszterek, hanem átlagos, többnyire fiatal emberek álltak a sorban. Vajon miért törik úgy magukat, hogy egy Supreme holmit viseljenek?

Mi is az a Supreme?
Először is a márka eredetéről kell szólnunk. A Supreme egy utcai ruházatként kezdte pályafutását 1994. Vevőinek többsége a gördeszkások és a fiatal felnőttek közül került ki. Az eredeti cuccok árát bőven megengedhették maguknak a fiatalok. A Supreme termékeket azonban elkezdték limitált mennyiségben (és jó minőségben) készíteni, így az árak egyre emelkedtek, egészen addig, míg elérték a mai őrülten magasnak tűnő árszintet.

Mi az oka a felhajtásnak?
Ahogyan az lenni szokott, az egyes márkák népszerűsége növekszik, ha híres emberek és celebek használják. Ez történt a Supreme branddel is. Amint A$AP Rocky, Tyler the Creator és Kanye West magukra vették a piros-fehér logós ruhákat, a hip-hop iránt rajongó közösség nagy része csatlakozott a meglévő Supreme-es görkorisokhoz. Azután a hip-hophoz jöttek még a rapes celebek, akiket követett rajongótáboruk. És máris létrejött a Supreme kemény magja.

Miért állnak sorba a Supreme-ért?
A válasz egyszerűen közgazdasági: a keresletről és kínálatról szól. A Supreme taktikája, hogy a relatív igényhez képest csak korlátozott mennyiségű terméket szállít, amelyek csak bizonyos időszakban érhetők el  a boltokban.


Így hát a Supreme valójában csak „csepegteti” az árukat; azaz az új kollekciók meghatározott, limitált mennyiségben, adott időben vásárolhatók meg. Ha a boltban eladták az összeset vagy letelt az eladásra szánt idő, akkor az a termék már sehol sem lesz kapható többé. Így azután a „limited edition” (korlátozott mennyiségben kiadott) használt termékek piaca is komoly, ráadásul a használt cuccok ára sem annyira alacsony, mint várnánk, sőt, előfordul, hogy egy-egy széria ára magasabb (előfordul, hogy duplája), mint újonnan.

A használt Supreme piac pörgése miatt a legtöbb boltoknál sorba álló ember nem magának, vagy nem csak magának vásárol, hanem a használ piacon történő értékesítéshez. Ez nem csak a ruhaneműkre, hanem más, Supreme emblémás tárgyakra is vonatkozik (ébresztőórától a szerszámos szekrényig).

Úgy néz ki, hogy Supreme őrület még mindig nem érkezett el a tetőfokához.

Forrás:
https://www.harpersbazaar.com.sg/fashion/fashion-news-trends/what-is-up-with-the-supreme-hype/